استاد حوزه علمیه بیان کرد:

استمرار انقلاب اسلامی منوط به نگاه صحیح مسئولین به مسائل کشور

تاریخ انتشار:
مشاور مجمع جهانی اهل بیت(ع) در نشست علمی که با موضوع «امید به آینده انقلاب در شکوفایی تمدن نوین اسلامی» برگزار شد تاکید کرد: استمرار و جهانی شدن انقلاب اسلامی ایران، منوط به نگاه صحیح مسئولین به کشور و اتخاذ تصمیمات درست و به هنگام می باشد.
استمرار انقلاب اسلامی منوط به نگاه صحیح مسئولین به مسائل کشور

به گزارش خبرنگار بلاغ، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا ایمانی مقدم استاد حوزه علمیه در نشست علمی در جمع مبلغان نخبه معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی که با موضوع «امید به آینده انقلاب در شکوفایی تمدن نوین اسلامی» برگزار شد، در خصوص آینده انقلاب اسلامی و ضرورت نگرش صحیح مسئولین به مسائل کشور مطالبی را بیان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم با اشاره به چگونگی صدور انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان، اظهار داشت: استمرار و جهانی شدن انقلاب اسلامی ایران، منوط به نگاه صحیح مسئولین به کشور و اتخاذ تصمیمات درست و به هنگام می باشد.

وی در ادامه افزود: اگر بخواهیم حرکتی که آغاز کرده ایم را ادامه دهیم، باید دشمن را در مرز های خود او متوقف کنیم، اینکه صبر کرده و بگذاریم دشمن تا مرزهای کشور عزیز ایران پیشروی کند تا ما با او مقابله کنیم راهبردی غلط و خطرناک می باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خطبه 27 نهج البلاغه بر لزوم آمادگی و همچنین پیشرفت رو به جلو تاکید کرد و گفت: هر زمان، قوم و ملّتى، در درون خانه اش، مورد هجوم دشمن قرار گرفته، ذليل و خوار شده است.(1)

مشاور مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطر نشان کرد: هدف اصلی انقلاب و بعثت پیامبر اکرم(ص) صرف نگاه به محدوده حجاز نبوده و هدایت تمام افراد جهان را مد نظر قرار داده است. انقلاب اسلامی ایران نیز به پیروی از انقلاب پیامبر خاتم با آرمان و اهداف جهانی شدن ایجاد گردیده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ایمانی مقدم ادامه داد: با توجه به گزاره های تاریخی، ائمه معصومین(ع) نسبت به مسائل پیرامون خود یک نگاه محدود نداشته و احادیث و سیره آن بزرگواران نشان می دهد جوامع بشری در زمان حال و آینده مورد خطاب ایشان قرار گرفته است، بنیان گذاری «نهاد وکالت» توسط امام جواد علیه السلام نمونه بارزی از نگاه کلان و بین المللی ائمه هدی نسبت به جوامع بشری بوده است.

وی رهنمود و برنامه ریزی های موفق امامین انقلاب را نقطه عطفی در جهانی شدن انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره) در ابتدای نهضت و پیروزی انقلاب اسلامی بیان می کردند که «ما انقلاب خود را به جهان صادر خواهیم کرد» و به برکت خون شهدا و برنامه ریزی های صحیح امامین انقلاب، این امر در حال رخ دادن می باشد.

پی نوشت:

1)  خطبه 27 نهج البلاغه؛ فَوَاللهِ! مَا غُزِيَ قَوْمٌ قَطُّ في عُقْرِ دَارِهِمْ إِلاَّ ذَلُّوا.

افزودن دیدگاه جدید

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.